Lumea Culinara

Sos de mere - Delicatesa cu parfum nobil

0
Sos  de mere - Deliciu de toamna pentru delicatese
Un sos delicat, parfumat, numai bun langa fineturi vegetariene ori cu carne. E o reteta pe care am degustat-o in copilaria mea prin bucatariile maghiare si austriece ale bunicilor care mi-au stat alaturi.

Am regasit apoi reteta sub alte forme in bucataria rafinata a Austriei, acea bucatarie pe care o gasesti in casele cu diverse titluri sociale, unde s-a pastrat traditia dineurilor si a socializarii in jurul unei cine rafinate. Ori de cate ori fac reteta aceasta, ori o intalnesc, ori mi se lipeste de cerul gurii imi aduce parfum si dor de copilarie si de toti oamenii dragi care mi-au marcat educatia. Si mi se face dor de acele vremuri... stinse.


Timp de preparare: aprox. 30 min
Ingrediente:
1-2 crengute potrivite de cimbru
2 cani de apa
4 linguri de zahar
zeama de la 1/2 lamaie
2-3 mere
1 lingura ulei
1 lingura faina
foi de dafin, cuisoare, sare si piper dupa gust

Cum se face?

1. Pune apa la fiert si cand fierbe, adauga crengutele de cimbru; acopera si trage craticioara de pe foc;
2. pune 2 linguri de zahar la caramelizat si dupa ce s-au caramelizat, adauga ceaiul de cimbru stors de pe crengutele de cimbru si lasa la fiert pana cand se topeste caramelul;
3. intr-o craticioara mai mare, caleste faina cu uleiul si cand s-a rumenit putin, toarna peste ea compozitia lichida de caramel, adauga merele curatate de cotor si taiate in cubulete potrivit de mari;
4. asezoneaza cu sare, restul de zahar, piper, dafin si cuisoare si lasa la fiert pana cand sunt fierte cuburile de mar; mai adauga zahar daca doresti, pune zeama de lamaie si pune in sosiera sosul.

Tips: serveste sosul cu orez, cartofi, carne de pui sau langa linte cu portocale.

Pofta buna!

0 Comentezi?:

Trimiteți un comentariu