Lumea Culinara

Lapte de susan - Prima mea reteta raw vegan

0
Lapte de susan - delicatesa pentru
o primavara initiatica
Si de ieri pana azi, dupa cercetari asidue - deh!, tot ma tintuia izolata gripa asta ce m-a gasit a doua oara in iarna asta - am ajuns la o reteta ce fie si citind-o m-a facut sa ma gandesc ca as putea-o incerca.

Dupa cum va spuneam si ieri, pe mine bucataria vegana/raw vegan nu m-a convins, atunci cand ziarist fiind m-am intalnit cu ea si am gustat-o. Am ramas undeva cu o amintire a unor gusturi neobisnuite, nu rele, dar clar in afara celor pe care le cunosteam. La vremea aceea mancarea fast-food si orice altceva era o chestiune de... mondenitate pentru mine. A trecut. M-am intors spre rafinament culinar, spre chestiuni complicate ori mai simple - recunosc sunt un gurmand!

Dar toate vestile, stirile si efectele in corpul meu al alimentelor cumparate din magazin (ma refer la carne in special si la legumele de import), m-au determinat sa caut alternative. Asa m-am pomenit in vegetarianism si raw vegan din nou. Nu sunt convinsa de nici unele pentru ca nu le-am incercat. Timid, azi am facut primul pas. Mi se parea mai usor de acceptat un "lapte de ce-o fi" decat cine stie ce mancare ce nu mi-ar fi alunecat pe gat in jos.

E chiar bun! E energizant si daca aveti pudra de vanilie cred ca e si mai bun. Eu n-am avut-o si am inlocuit-o cu un pliculet de zahar vanilat. Are gust de susan, dar e un gust delicat si placut.

Timp de preparare: max. 10 min
Ingrediente:
500 ml apa
3 lingurite de miere
1 lingurita de praf de vanilie (raw vegan - eu am inlocuit-o cu un pliculet de zahar vanilat)
50 gr seminte de susan crude (necoapte, neprajite etc)

Cum se prepara?
1. Pune toate ingredientele in blender (trebuie sa aiba putere de 1000 W) si lasa-l sa amestece totul pana cand compozitia capata aspectul alb si consistenta latelui de vaca.
2. Scoate laptele din blender - va fi usor caldut - si serveste-l imediat.

Mici secrete: eu i-am aplicat un motz de scortisoara si a fost foarte foarte placut aromat. 

La urmatoarea incercare cred ca voi pune semintele, mierea si putina apa si voi lasa blenderul sa le amestece pana obtin o pasta fina de tot si abia apoi voi completa pana la cantitatea integrala de apa. Blenderul meu nu cred ca are 1000 W motiv pentru care au ramas mici asperitati/coji din susan cu care eu una, nu ma prea impac. 


Pentru anemici si decalcefiati se zice ca acest lapte este o sursa inegalabila de calciu si resurse :)

0 Comentezi?:

Trimiteți un comentariu