Lumea Culinara

Aperitiv roman - Domeniul Regilor, picior de plai

7
Caderea maretului Imperiu Roman pare sa aiba o legatura cat se poate de directa cu ... ciupercile. 


Octombrie 13, (ce zi!), Anno Domine: 54, seara. Imparatul Romei, Tiberius Claudius Caesar Augustus Germanicus, sau mai pe scurt, Claudius s-a asezat la masa. 


Ca de obicei a cerut o farfurie plina-ochi cu alimentul sau preferat: ciupercile portocalii, care in acele vremuri puteau fi gasite la discretie in toata Roma.


Gurile rele ale vremii spuneau ca ii placeau mai cu seama ciupercile umplute (cine-ar mai putea zice ca noi am inventat roata culinara?). A mancat cu pofta, iar la mai putin de 12 ore, Roma avea sa afle ca nu mai are imparat. 


Claudius a fost primul imparat roman nascut in afara Italiei. S-a nascut in jurul Lyon-ului de astazi, in Franta si era stra-nepotul marelui Iulius Cesar. Claudius s-a nascut cu un handicap fizic, lucru care insa nu l-a impiedicat sa devina unul dintre cei mai puternici dar si mai controversati oameni politici ai Romei.


A fost unul dintre cei mai apreciati lideri ai lumii romane pentru ca a reusit sa impuna ordinea sociala si economica in Imperiul Roman dupa dezastruoasa domnie a lui Caligula care neinspirat a extins granitele acestuia pana in Britania si in nordul Africii. 


Moartea lui Claudius a schimbat destinul istoriei Imperiului Roman. Locul lui lui a fost luat de fiul sau vitreg, brutalul Nero.


&&&

Si dupa un popas scurt la masa unui imparat, n-ar fi rau sa ne oprim intr-un loc ce se vrea un domeniu demn de un rege.


Domeniul Regilor se afla in inima Apusenilor, la aproximativ 20 de km SV fata de Cluj-Napoca, pe directia Cluj-Faget-Savadisla. Un loc pitoresc, linistit si foarte curat si intretinut. 
Pot fi facute aici calatorii cu ATV-ul, se poate pescui, pot fi practicate sporturi montane, dar si echitatie, sau pur si simplu te poti bucura de cateva ore de relaxare nemaipomenita intr-un loc in care linistea e absoluta.


Servirea e buna, ospatarii amabili. De retinut ca fata de anul 2009, acum sambata si duminica se servesc doar platouri si nu portii individuale. Pretul unui platou este de aproximativ 32 de lei (circa 9 euro).  Drumul insa e teribil pe zona Faget si in Savadisla. 


&&&
Aperitiv roman 

Ingrediente:
10-12 bucati ciuperci Champignon mari
1 ardei rosu
50 gr boabe de porumb fierte
1 ceapa rosie de marime medie
3 catei de usturoi
50 gr branza de burduf
100 gr telemea desarata
1 ou
1-2 felii paine de o zi
piper verde sau negru, chilli, rozmarin

Cum se face?
1. Curata ciupercile si taie piciorusele in bucatele mici; curata si  toaca ardeiul rosu, toaca ceapa si usuroiul la fel de marunt;
2. amesteca branza si legumele, inclusiv porumbul fiert si racit, adauga oul si condimentele si amesteca bine; umple cu varf palariile de ciuperci;
3. faramiteaza painea si pune miezul de-asupra umpluturii; pudreaza cu rozmarin si chilli si da la cuptor pentru aproximativ 20 de minute, pana se patrund ciupercile. 

Secret: pot fi servite calde sau reci, alaturi de un sos de iaurt sau smantana slaba cu usturoi.

Pofta buna!

7 comentarii: Leave Your Comments

  1. Da! Si multumesc pentru aprecieri.Nu observasem pana acum "Te vaaad" si, cand am vazut, am tresarit din carcoteala mea.

    RăspundețiȘtergere
  2. :))) In sfarsit... ma simt usurata! Se comunica pe bune, simplu si deschis. Mi-am dorit mult asta :)

    Carcoteala ta e superba... N-o opri.

    RăspundețiȘtergere
  3. Urarea mea de dimineata "Wooow! Superbe ciupercute. Le voi incerca cu siguranta, si eu. Cand le voi face, iti voi trimite semn, sa vezi si tu cum mi-au iesit!"
    GDC

    RăspundețiȘtergere
  4. :)))) m-ai prins eh? :)))) abia astept sa vad cum ti-au iesit. Eu cand o sa le mai fac o sa le las mai mult un pic la cuptor. Am avut senzatia strana ca au ramas putin tari, sau poate putina margarina in tava, ori pe ele, sa le inmoaie n-ar fi fost rau.

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna Seara!
    Eu sunt Vlad, unul dintre membri Radio Whisper - un radio antimanele dedicat bloggerilor şi nu numai.
    Am găsit întâmplător blogul tău, am citit câteva articole şi nu am vrut să ies înainte să te felicit – mi-a plăcut mult ce am găsit aici. Am fost atras de subiectele interesante si de originalitatea articolelor. Felicitari ! Noi promovăm la radio diferite articole ale bloggerilor, iar azi am promovat un articol de-al tău; am specificat sursa articolului şi am deschis şi un subiect pe baza acestuia. Dacă doresti, poţi să ne recomanzi orice articol, iar noi îl vom promova.
    Ne-ar face plăcere să ştim că ai dori să ne susţii în acest proiect de radio şi să accepţi o eventuală colaborare.
    M-am gândit aşadar să vin cu o propunere:
    Pe Radio Whisper se difuzează toate genurile de muzică, exceptând manele şi piese necenzurate. Avem şi câteva emisiuni, ştiri etc. Ne-am propus să realizăm un proiect mare, iar pentru asta avem nevoie de susţinerea şi ajutorul tău şi al celorlalţi colegi bloggeri. Dorim să creăm o echipă cât mai complexă de oameni cu un talent aparte şi m-am gândit că poate ai vrea sa ni te alături şi să colaborăm (binenţeles, pe unul dintre domeniile care îţi place). Dorim de asemenea să îţi acordăm un scurt interviu. Pentru noi sunt importante ideile şi modul de a gândi al bloggerilor şi al ascultatorilor noştri.
    Îti multumesc pentru timpul acordat, iar acum îti propun sa adaugi linkul sau bannerul nostru pe blogul tău şi să ne dai add la id-ul asculta_whisper sau un e-mail, tot la asculta_whisper@yahoo.com, pentru a discuta mai multe.

    www.radiowhisper.com
    Multumesc,
    Cu stimă Vlad!

    RăspundețiȘtergere
  6. Draga lume
    Am tot citit pe diverse site-uri opinii si reactii despre pensiunea DOMENIUL REGILOR,doresc sa vin
    in intampinarea voastra pt a nu ajunge in situatie in care am ajuns eu si grupul meu de prieteni.
    Am participat la revelionul 2011-2012 unde au fost circa 90-100 pers. dar a fost una din cele mai mari
    greseli, deoarece dupa 2, 3 pahare de bere am remarcat o doza care era putin indoita, ridic doza sa ma uit
    mai bine si surpriza **BEREA EXPIRATA** din data de 06-12-2011, ma ridic si merg la o alta masa, ma uit si acolo dar la fel **BERE EXPIRATA**, merg cu doza la chelner, el se scuza si imi zice ca imi ofera bere la stica, ii spun ca nu doresc si atunci el il cheama pe administrator , stau astept si apare un domn cu un costum pe el cu 2 nr mai mari , cu o pereche de pantofi foarte prafuti si imi spune ca el este patronul , domnul BUDA VASILE, ii explic situatia, la care iarasi o alta surpriza , acest domn BUDA imi spune foarte relaxat ca citez " MAI BINE NU VENEATI AICI , NU ATI PUTUT STA ACASA " ,acest BUDA care sincer sa fiu, vorbea si cu precipitatii avea un tupeu incredibil, pur si simplu nu il interesa, iar la 5 minute chelnerii incep si aduna de pe toate mesele dozele de bere pt a nu mai vedea si restul lumi. Sincer va spun ca sunt foarte dezamagit de aceasta Pensiune DOMENIUL REGILOR pt ca doar numele este pompos in rest e de 2 lei. Va mai marturisesc ca am anuntat ANPC Cluj si DSP Cluj, sper din tot sufletul ca acest BUDA sa primeasca ceea ce merita si sa nu isi mai bata joc de oameni pe banii lor. P.S CINE ZICE CA A FOST ACOLO SI A FOST
    BINE SA STITI CA MINTE !!! IAR PE FOARTE MULTE SITE-URI FAC RECLAMA BUNA CEI DIN CONDUCERE...

    RăspundețiȘtergere
  7. Eu nu fac parte din conducerea acestui local, dar m-am simtit bine acolo. Am si servit masa acolo. E drept, o singura data. A fost un pic scumpa, dar rea n-a fost si nici expirata. Imi pare rau pentru experienta ta.

    RăspundețiȘtergere