Lumea Culinara

Tort Spumos cu mure - Toamna in cheia fa

0
Tort Spumos cu mure 
"Cri-cri-cri, toamna gri/Nu credeam c-o sa mai vii"... nah si a venit, ca intotdeauna. Si a fost din nou o toamna lunga, placuta...colorata divin. I-am luat iarasi culorile si le-am pus in farfurie, pe torturi, m-am jucat cu bogatia ei si cu aromele verii de care deja mi-e dor.

Am gatit in fuga, pentru o aniversare-surpriza in care m-am pomenit fara sa stiu, cu vreo 2 saptamani mai repede decat trebuia. Mai ca-mi venea sa oftez babeste, in criza de timp, si sa zic: "Valeu, maica! In zilele astea ale noastre nici aniversarile nu mai au rabdare si nu mai sunt ce-au fost". Dar cum asta nu-mi rezolva problema, iar cadoul trebuia facut, am dat o raita prin bucatarie si prin gradina si iata ce-a iesit.

Tort Spumos cu mure 

Nr. portii: 12 felii
Timp de preparare: 45 min
Ingrediente:
Pentru blat:
100 gr piscoturi 
200 ml apa
4 linguri de zahar
1 lingura de mirodenii pentru vin fiert
1 plic zahar vanilat
4 linguri espresso tare
100 ml brandy din fructe de padure
Pentru spuma:
250 gr mure 
500 ml frisca
1 plic gelatina Dr. Oetker
4 linguri de zahar
300 ml apa
1 plic de vanilie Bourbon lichida (Finesse, Dr. Oetker)

Pentru decor:
100 gr ciocolata neagra (min. 55% cacao)
75 ml frisca


Cum se face?

1. Pune intr-o craticioara apa si zaharul pentru piscoturi; lasa sa dea un clocot, ia de pe foc, adauga espresso-ul si zaharul vanilat; lasa sa se stampere putin, apoi adauga-i brandy-ul; ia piscoturile si inmoaie-le in acest sirop si acopera cu ele fundul tavii de tort;
2. intr-o alta craticioara pune apa si zaharul pentru mure, la fiert; apoi pune murele sa dea un clocot scurt (lasa-le sa fiarba putin daca au fost congelate); adauga vanilia si lasa la racit;  
3. bate frisca usor (sa ramana usor lichida) si intre timp prepara si gelatina conform indicatiilor de pe plic (sa fie gelatina alimentara si nu gelatina pentru acoperit torturile);
4. adauga siropul in care au fiert murele in frisca si bate usor, prin rasturanare; apoi adauga si gelatina topita si toarna crema peste piscoturi, adaugand si murele, cu atentie sa nu le zdrobesti, trebuie sa ramana cat mai intregi; da tortul la rece pentru aprox. 20 de minute, sa se intareasca crema;
5. topeste pe bain-marie ciocolata si frisca si toarn-o peste tort; mai lasa putin la rece pentru a se intari glazura, apoi decoreaza dupa placere.

Pofta buna!


0 Comentezi?:

Trimiteți un comentariu