Lumea Culinara

Prajitura mamei - Bunatate din copilarie cu parfum de mere coapte

0
Prajitura asta are gust de copilarie. E o reteta mostenita din generatie in generatie. Eu o scriu aici asa cum am primit-o de la mama si cum o face ea. Personal ma joc cu reteta ori de cate ori am ocazia. E o bunatate care se face foarte rapid, iese o cantitate suficient de mare si e minunata cand afara miroase a ceata si a frig.

Intre paranteze veti gasi felul in care eu o fac, si de fapt, ceea ce vedeti in imagini.

Daca aveti copii asa cum am fost eu (si inca sunt), o vor iubi si nu-si vor dezlipi nasucurile de usa cuptorului intr-o asteptare incordata sa o vada coapta cat mai repede.




Prajitura Mamei

Nr portii: 22
Timp de preparare: 40 min
Pentru aluat:
1/2 l lapte batut
1 cana de zahar
2 linguri de untura (3 linguri de unt)
2 oua
1 praf de copt
1/2 cub de drojdie
1 varf de lingurita de sare
(coaja de lamaie)
(1 plic zahar vanilat)
(1/2 varf de lingurita de pudra de anason)
faina cat cuprinde ca pentru un aluat potrivit
Pentru umplutura:
1 kg de mere rase 
100 gr zahar
(1-2 linguri apa)
(300 gr de rahat)
1 lingura scortisoara
(1 varf de lingurita nucsoara razuita)
(coaja rasa si zeama de la o limeta)
(o lingurita de ghimbir razuit)

Cum se face?

1. Pentru aluat: amesteca toate ingredientele si adauga faina cat cuprinde pentru ca sa obtii un aluat potrivit de moale, ca pentru cozonac; amesteca-l bine si framanta-l pana cand se dezlipeste de marginile vasului;
2. merele le cantaresti rase, le pui intr-o cratita non-aderenta, adaugi zaharul, apa, zeama de limeta, mirodeniile si le lasi sa se caleasca pana cand scad putin si se "zvanta" zeama pe care o lasa;
3. pune hartie de copt pe fundul unei tavi, intinde o foaie de aluat subtire (max. 1/2 cm grosime) si intinde-o pe fundul tavii; inteapa aluatul cu furculita din loc in loc; pune de-asupra umplutura (jumatate din cantitate), presara bucatile de rahat, acopera cu inca o foaie de aluat pe care din nou il intepi din loc in loc cu furculita; pune tava la copt; repeta pana cand termini toata compozitia.

Pofta buna!

Tips: 
  • In functie de cat de mare ti-e tava ar trebui sa-ti iasa 2 tavi de prajitura. 
  • In loc de rahat poti folosi fructe  uscate, caz in care lasi merele sa se "caleasca" mai putin. 
  • Ai grija cu ghimbirul. Nu toata lumea il iubeste. El va face prajitura "mai picanta"
  • Pentru un plus de savoare coace merele si zdrobeste-le usor (eu ador sa fac prajitura asa; continui sa prepari umplutura cum am descris mai sus dar fara apa). 

0 Comentezi?:

Trimiteți un comentariu